1 36

U sklopu programa Pag na meniju, u  prostoru I Magazina soli, održana je promocija projekta „Na kraju posoli s malo cukra“ – događanje koje je spojilo slastice, tradiciju i kreativnost mladih generacija. Na mjestu gdje tradicija živi u svakom kamenu i svakom zrnu soli, posjetitelji su uživali u slasticama koje pričaju priču o bogatoj kulturnoj i gastronomskoj baštini otoka Paga. Projekt je rezultat suradnje Srednje škole Bartula Kašića iz Paga i Prirodoslovno-grafičke škole iz Zadra, uz podršku niza lokalnih partnera.

Kao pridruženi partneri u projektu su sudjelovali TZ Općine Kolan, restorani Na Katine i Na Tale, te Turistička zajednica Grada Paga, čija je podrška bila ključna za uključivanje projekta u ovogodišnje Paške gastro dane.

Poseban doprinos projektu dali su učenici i nastavnici Prirodoslovno-grafičke škole, dizajniravši originalnu ambalažu za slastice – uz zahvalu ravnateljici Anamariji Ivković i nastavnici Kristini Erlić. Učenici SŠ Bartula Kašića pod vodstvom mentora Tea BukšeIvana CimpermanaTeute Dragoslavić i Ivane Holubec Škunca, oživjeli su autentične otočne recepte: paški pandešpanjštrudel od skutepaške kekse s otiscima čipke i biljnim aromama te – središnju slasticu promocije – paški bucolaj.

Recept za bucolaj pronađen je u staroj obiteljskoj bilježnici, a u školu ga je donijela vanjska suradnica Dragica Fabijanić. Ova slastica nekada se pripremala isključivo za blagdane i darivala kumovima – čime se opravdava i simpatični moto projekta: „Ki ima kuma, ide kolacići.“

Projekt „Na kraju posoli s malo cukra“ nastao je u sklopu Javnog poziva Ministarstva turizma i sporta za promociju strukovnih i umjetničkih zanimanja u turizmu 2024. godine, koji je u potpunosti financirao ovu fazu projekta – kao i prethodne dvije faze programa „Pag na meniju“.

Ovaj projekt pokazuje da tradicija nije nešto što pripada prošlosti, već izvor nadahnuća koji, kroz znanje, praksu i ljubav, nove generacije mogu sačuvati i prenijeti dalje.

Foto: Robert Novak

1-36-Large
1-33-Large
1-55-Large
1-54-Large
1-52-Large
1-50-Large
1-42-Large
1-49-Large
1-38-Large
1-40-Large

0
0
0
s2smodern