Danas je u gradu Pagu održana press konferencija u organizaciji Solane Pag, TZ Grada Paga i malih proizvođača otoka Paga. Cilj konferencije bio je predstaviti suradnju navedenih aktera, čiji je cilj unaprijediti povezivanje, prodaju i promociju malih proizvođača otoka Paga iniciranu prošlogodišnjim projektom Solane Pag „Misec Paške soli“.
„Kao što se iz našeg poziva predstavnicima medija moglo uočiti, okupili smo se oko Paga kao svjetski poznatog brand-a. Ovu prigodu iskoristit ćemo da vam kroz druženje i autentičnu gastro ponudu, predstavimo sve pripremljeno za realizaciju inicijative predstavljanja proizvođača i kreativaca otoka Paga, ali i da sve zainteresirane potaknemo na priključenje ovom projektu. Ideja je inicirana prošlogodišnjim projektom „Misec Paške soli“ s kojim nastavljamo i ove jeseni. Želja nam je da novootvoreni web shop Solane Pag bude digitalna ekstenzija tog projekta, omogući malim proizvođačima tehničku podršku i pristup većem tržištu te da zajedno ponudimo paške proizvode, a ujedno i dalmatinske“, na samom početku istaknuo je direktor Solane Pag, Josip Ćapin.
Otok Pag prava je riznica blaga, a paška janjetina, paška sol i paški sir postali su svjetski poznati gastronomski brendovi koji s ponosom nose oznaku IZVORNOSTI, dok je paška čipka, na popisu UNESCO-ove nematerijalne kulturne baštine. „Svaki proizvod koji u sebi nosi dio Paga, kao Paška sol u čokoladi Nadaline svakako je dobrodošao u ovaj projekt“, nastavio je Ćapin te istakao, kako novootvoreni jednostavni ali funkcionalni web shop Solane Pag, a koji u funkciji ima i kartično plaćanje, malim proizvođačima pruža infrastrukturu za promociju i prodaju. Da je sve u znaku Paga govori i činjenica da je sami web shop izradila tvrtka s Paga, a s paškim delicijama bio je koncipiran i catering za današnje druženje. Svoje zadovoljstvo suradnjom Solane Pag, TZ Grada Paga i malih otočnih proizvođača nije krila ni direktorica TZ Grada Paga, Vesna Karavanić koja je istakla, „TZ Grada Paga ima izvrsnu suradnju s paškom Solanom koja se aktivno uključila u turističku ponudu, a s prošlogodišnjom manifestacijom Misec Paške soli započelo je i povezivanje i sada promocija malih proizvođača. TZ Grada Paga je posljednjih godina objavila u dva navrata javni poziv za izbor suvenira grada Paga koji su dobili i svoju oznaku. Sad Solana Pag uključuje, između ostalih te proizvode u svoj web shop i tako olakšava prodaju našim malim kreativnim proizvođačima. Na ovaj način, na jednom ćemo mjestu prezentirati zajedno upravo te autohtone i originalne suvenire.“
Već nekoliko godina TZ Grada Paga provodi projekt „Pag na meniju“ u suradnji s nositeljem projekta SŠ Bartola Kašića i ostalim otočnim turističkim zajednicama i udruženjima obrtnika u kojem su označili posebnim standardom ugostiteljske objekte koji u svojoj ponudi imaju domaća i autohtona jela. Ovim standardom brendirana je tradicionalna otočna kuhinja te je otok Pag dobio novi gastro proizvod. Direktorica TZ Grada Paga zaključila je svoj govor pozivom svima na priključenje ovom projektu s ciljem promocije grada i otoka Paga koji zaista skriva mnoga neotkrivena blaga.
Neka od blaga otoka Paga predstavile su danas male proizvođačice koje svoju kreativnost izražavaju upravo pomoću sirovina ovog otoka. Pomoću paške vune, tehnikom suhog filcanja Nikol Jakopić Donadić izrađuje nakit, slike od vune te razne suvenire, a „krije“ se iza imena Woolly Handmade. Koliko Željka Crljenko Mihlin voli Pag, govori sami naziv iza kojeg stvara, NAMORANA ART (namorana – paška riječ za zaljubljen), a stvara suvenire i nakit od paške čipke, izrađuje slike i magnete s motivima mora, riba...
Posebnom metodom elektrolize Sunčana More izrađuje nakit s temom paške čipke. Sol je ključna za proizvodnju čipke na metalu, nije lako savladiva, ali njoj je jako draga. Za Sunčanu kombinacija soli, čipke i mora znači PAG.
Izvor i fotografije: Solana Pag